Θεματική Εβδομάδα 2017-2018
Βασικοί άξονες & Τρόποι υλοποίησης
α) Άξονας
«Διατροφή και ποιότητα ζωής»
Για μαθητές και μαθήτριες :
- Διατροφικές συνήθειες και επιλογές: Τρέφομαι ή διατρέφομαι;
- Καταναλωτισμός και διαφήμιση
- Το οικολογικό αποτύπωμα της διατροφής
- Οικονομική κρίση και διατροφή
- Διατροφή και υγεία
- Διατροφικές συνήθειες και επιλογές: Τρέφομαι ή διατρέφομαι
- Οικονομική κρίση και διατροφή
- Διατροφοεξαρτώμενες παθήσεις
- Διαταραχές διατροφής και εφηβεία
β) Άξονας
«Πρόληψη εθισμού και εξαρτήσεων»
Για μαθητές και μαθήτριες :
- Το σχολείο ως κοινότητα
- Κοινωνικά πρότυπα και εξαρτήσεις
- Εθισμός και εφηβική ηλικία
- Προστατευτικοί παράγοντες ενάντια στον εθισμό
- Οι συνέπειες του εθισμού
- Εθισμός και εφηβική ηλικία
- Οι συνέπειες του εθισμού
- Κοινωνικά πρότυπα και εξαρτήσεις
- Ο ρόλος της οικογένειας
- Το σχολείο ως κοινότητα
- Δομές ενημέρωσης υποστήριξης και συμβουλευτικής
γ) Άξονας
«Έμφυλες Ταυτότητες»
Για μαθητές και μαθήτριες :
- Σωματικές αλλαγές στην εφηβεία
- Βιολογικό και κοινωνικό φύλο
- Αποδομώντας τα έμφυλα στερεότυπα
- Ανθρώπινα δικαιώματα και δικαιώματα των γυναικών
Για
γονείς και εκπαιδευτικούς :
- Σωματικές αλλαγές στην εφηβεία
- Φύλο, Σεξουαλικός Προσανατολισμός και Ανθρώπινα Δικαιώματα
- Έμφυλα στερεότυπα διακρίσεις με βάση το φύλο στην οικογένεια, στην εργασία και στην κοινωνία
- Έμφυλη βία, ενδοοικογενειακή βία και βία κατά των γυναικών
- Ομοφοβία και Τρανσφοβία στην κοινωνία και στο σχολείο
δ) Άξονας
«Δράσεις κυκλοφοριακής αγωγής και οδικής ασφάλειας»
Για μαθητές και μαθήτριες :
- Βασικοί κανόνες οδικής κυκλοφορίας – πινακίδες και σήμανση κ.λπ.
- Οδική συμπεριφορά πεζών & οδηγών – Βιώσιμη κινητικότητα – εμποδιζόμενα άτομα
- Διαμόρφωση κυκλοφοριακής συνείδησης (μαθητές και μαθήτριες ως οδηγοί και ως επιβάτες)
- Κυκλοφοριακή συμπεριφορά – οικονομία και περιβάλλον
Για εκπαιδευτικούς, γονείς/κηδεμόνες :
- Οδική συμπεριφορά πεζών και οδηγών – Βιώσιμη κινητικότητα – εμποδιζόμενα άτομα
- Διαμόρφωση κυκλοφοριακής συνείδησης (μαθητές και μαθήτριες ως οδηγοί και ως επιβάτες)
- Κυκλοφοριακή συμπεριφορά – οικονομία και περιβάλλον
- Οι ενήλικες ως πρότυπο για τους νέους
Προτείνονται τρείς τρόποι υλοποίησης της ΘΕ στη διάρκεια του πρωινού προγράμματος :
1. Στις μαθησιακές δραστηριότητες μπορεί να περιλαμβάνονται εργαστήρια, διαδραστικά παιχνίδια, θεατρικά δρώμενα, εικαστικές δραστηριότητες, προβολή ταινιών με σχετικό περιεχόμενο που πλαισιώνεται με συζήτηση ή άλλη δράση, βιωματικά εργαστήρια μικρής εμβέλειας (έως 6 διδακτικές ώρες) με στόχο την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των μαθητών και μαθητριών του σχολείου, συζητήσεις στην ομάδα κ.ά.
2. Εφόσον είναι δυνατόν, οι εκπαιδευτικοί μπορούν να υλοποιήσουν και μικρής εμβέλειας σχέδια εργασίας (project) και βιωματικές δράσεις, τα οποία είτε θα αντικαταστήσουν τη διδασκαλία του μαθήματος είτε θα αποτελούν προέκταση αυτού.
3. Τέλος, οι εκπαιδευτικοί, μπορούν να συνδυάσουν την υλοποίηση δράσεων σύμφωνα με τα όσα περιγράφονται στην πρώτη περίπτωση με τη διδασκαλία συγκεκριμένων ενοτήτων από τα μαθήματα που διδάσκουν σε κάθε τάξη ή με την οργάνωση και υλοποίηση μικρής εμβέλειας σχεδίων εργασίας (project) και βιωματικών δράσεων, καθώς επίσης και συνεργειών με άλλες συναφείς δράσεις που υλοποιούνται στο σχολείο κ.λπ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου